Dlaczego nie lepiej?
To pytanie zadają sobie wszyscy: uczniowie , ich rodzice, nauczyciele, władze oświatowe i samorządowe od kilku lat. Graficzna analiza tegorocznych wyników nasuwa pewne refleksje.
Po pierwsze : dlaczego lepsze wyniki uzyskują szkoły wiejskie? W moim przekonaniu głównym tego powodem jest mniejsza liczebność klas- nauczyciel może więcej czasu poświęcić uczniowi, szybciej zdiagnozować jego trudności, zindywidualizować pracę. Nie jest to możliwe w 31-osobowej grupie uczniów z różnymi możliwościami intelektualnymi, problemami środowiskowymi i trudnościami organizacyjnymi.
Wiąże się to oczywiście nieodłącznie z finansowaniem szkół. Gmina Wiejska Złotoryja utrzymuje małe szkółki , które znacznie obciążają budżet, ale inwestuje w ten sposób w edukację młodzieży , mając na uwadze słowa kanclerza Jana Zamojskiego „Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie”. Świadczy to planowaniu strategicznym, o myśleniu o edukacji w perspektywie półwiecza, a nie tylko jednej , czy dwóch kadencji władz.
Takie działania- może nie bardzo szybko- przyniosą oczekiwane rezultaty. Oby tylko ci wykształceni i inteligentni młodzi ludzie , chcieli pozostać w Złotoryi, żeby tutaj pracować i tworzyć coraz lepszą rzeczywistość. Życzy tego im i sobie, bo przecież to oni będą pracować na nasze emerytury!
Wizualizacja wyników sprawdzianu - zajrzyj!