Eksperymenty po lekcjach
Nasza klasa nie mogła się już doczekać kolejnych, nowych eksperymentów. Do tej pory wszystkie zajęcia bardzo nam się podobają: te, na których uczymy się wykonywać doświadczenia i te, kiedy odwiedzamy młodszych kolegów w przedszkolach i im pokazujemy to, czego się nauczyliśmy. To taka nauka i zabawa!
Do nowej serii zajęć potrzebne były: mąka ziemniaczana, pianka do golenia, płyn do mycia naczyń i kolorowe farbki. Ale ciekawy zestaw!
Okazało się, że mamy przygotować masę plastyczną. Do dużych plastikowych misek wsypaliśmy mąkę, dolaliśmy trochę płynu do naczyń i powoli, stopniowo dodawaliśmy piankę do golenia. Teraz tylko wystarczyło dokładnie wymieszać wszystkie produkty. Było to bardzo przyjemne, bo płyn do mycia naczyń pachniał miętą a pianka do golenia pachniała jak nasi tatusiowie, kiedy się ogolą…
Przy ugniataniu masy rozmawialiśmy, żartowaliśmy i planowaliśmy to, co ulepimy. Kiedy masa była już gotowa, każda z grup jej ¼ część zabarwiła farbką. Mieliśmy kolor różowy, niebieski, żółty, zielony i biały. Teraz pozostało tylko stworzyć przestrzenny zimowy obrazek.
Obserwowałam cztery grupy i rozmawiałam z wykonawcami prac.
- Grupa I (żółta) – ulepili bałwanka (dostał imię Stefan), żółwia i zrobili kolorowy śnieg. Dzieciom podobała się masa, mówiły, że jest miła w dotyku i ładnie pachnie.
- Grupa II (różowa)–uformowali igloo i bałwana w kolorowym śniegu. Jedna z dziewcząt powiedziała, że masa wygląda jak ciasto jej mamy.
- Grupa III (niebieska) – próbowali lepić: dwa kolorowe bałwany i śnieżny zamek. Wszyscy w tej grupie mieli ciekawe pomysły.
- Grupa IV (zielona)–powstał ładny bałwan i kolorowe kulki. Dzieci były zadowolone z tego, co ulepiły.
To były ciekawe zajęcia i nie możemy się doczekać, kiedy pokażemy takie „czary-mary” dzieciom w przedszkolach!
Zdjęcia i film wykonali uczestnicy projektu.
Projekt "Czy to czary" realizowany jest przez Stowarzyszenie Edukacja Przyszłości i Szkołę Podstawową nr 3. Projekt finansują Fundacja PZU, Gmina Miejska Złotoryja i Rejonowe Przedsiębiorstwo Komunalne.