SuperKoderzy w trzeciej C
Czy dzięki reformie edukacji staniemy się imperium IT w Europie? Nowa podstawa programowa, przyjęta przez Ministerstwo Edukacji Narodowej zakłada, że dzieci będą uczyć się programowania już od I klasy szkoły podstawowej. Tym sposobem mają rozwinąć wiele umiejętności , ale też przyczynić się do zlikwidowania deficytu programistów, których rokrocznie potrzebnych jest nawet 30 tys.
Wychodząc na przeciw tym oczekiwaniom uczniowie z klasy III C ZSM rozpoczęli w czasie ferii, w ramach zajęć dodatkowych, realizację projektu „SuperKoderzy w III C” , którego kluczowym elementem jest nauka programowania. W czasie pierwszych zajęć rozmawiali o programowaniu, konstruowali swoje własne roboty (na razie z papieru) oraz opracowali pierwszy program do prostej czynności mycia zębów.
Świetnie się przy tym bawili, szczególnie podczas „szukaniu skarbów” przy pomocy przygotowanego przez siebie listingu , według którego drużyna przeciwna trafiała (bądź nie!) do ukrytego w klasie przedmiotu.
Programowanie (nawet bez znajomości konkretnego języka programowania) wspomaga kształcenie takich umiejętności, jak: logiczne myślenie, precyzyjne prezentowanie myśli i pomysłów; sprzyja dobrej organizacji pracy, buduje kompetencje potrzebne do pracy zespołowej i efektywnej realizacji projektów. W warunkach szybko zmieniającej się technologii te umiejętności są ponadczasowe, trwalsze niż jakiekolwiek środowisko programowania czy aplikacje.