Czy twoje paczki są bezpieczne?
Zamawiasz, płacisz i nie ruszasz się z domu, czekając na kuriera z przesyłką.
Mija jeden , dzień, drugi i zaczynasz się lekko denerwować. Dzwonisz do sprzedawcy i dowiadujesz się, że przesyłka już dawno została wysłana i należy się skontaktować z firmą kurierską.Tam okazuje się, że w systemie widnieje zapis mówiący o tym, że kurier próbował kilka razy dostarczyć przesyłkę. Czekasz jeszcze dzień dwa, ponownie dzwonisz i słyszysz, że paczka prawdopodobnie została zagubiona i sam musisz się uporać z problemem , tylko jak?
Zapytaliśmy anonimowo jednego z kurierów o co chodzi, jak może dojść do zagubienia paczki. Odpowiedział nam, że bywa tak: kurier zostaje okradziony, kurier sam przywłaszcza paczkę i "wbija" to w koszty. Rozmówca nie chciał podać żadnych danych z obawy przed konsekwencjami.
Bez względu jednak na to co się z paczką stało- Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyjaśnia:
"Jeżeli rzecz sprzedana ma być wysłana konsumentowi,
to przedsiębiorca odpowiada za niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub
uszkodzenia towaru do momentu, w którym kupujący go otrzyma.Sprzedawca nie może się uchylać od tej odpowiedzialności nawet
wtedy, gdy do uszkodzenia przesyłki doszło z winy profesjonalnego
przewoźnika (np. firmy kurierskiej), któremu powierzył dostawę."