Kto odbiera listy w Urzędzie Miejskim?
Czytelnicy, którzy śledzą aktywność zlotoryjanie.pl w zakresie upowszechniania dostępu do informacji publicznej zapewne pamiętają o dwóch skargach do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Skargi dotyczyły bezczynności Burmistrza Złotoryi w tym zakresie.
Dziś o 9:30 we Wrocławiu odbyła się jedna z rozpraw przed sądem administracyjnym. Właściwie trudno mówić, że się odbyła bo została... odroczona. Skład orzekający dopatrzył się, że nie jest w stanie stwierdzić do kogo należy podpis na pocztowym poświadczeniu odbioru (tzw. awizo). Prościej ujmując sędziowie nie wiedzą komu została dostarczona informacja o terminie rozprawy, a należy odnotować, że przedstawiciela Urzędu Miejskiego nie było na sali rozpraw.
Skład orzekający zadeklarował, że zwróci uwagę podmiotowi pocztowemu dostarczającemu listy sądowe właściwemu dla adresu organu, że takie rzeczy nie powinny mieć miejsca w przypadku przesyłek sądowych.
Smaczku dodaje fakt, że pan Burmistrz przez wiele lat piastował kierownicze stanowiska na poczcie. Dziś w kierowanym przez niego urzędzie, dochodzi do sytuacji, że osoba odbierająca pocztę podpisuje się nieczytelnie i bez wskazania swojej funkcji. Czy wiemy kto w Urzędzie odbiera nasze listy? Miejmy nadzieję, że robi to właściwy pracownik Urzędu Miejskiego.