Dolny Śląsk – jeśli chcesz więcej…
Dolny Śląsk – jeśli chcesz więcej… – to hasło kampanii promocyjnej opisującej gospodarczą i inwestycyjną atrakcyjność naszego regionu. Jej celem jest pokazanie potencjału Dolnego Śląska na rynkach międzynarodowych i zachęcenie przedsiębiorców do inwestowania w naszym regionie.
- Dolny Śląsk to miejsce niezwykle atrakcyjne dla inwestorów. Świadczy o tym prestiż firm, które zdecydowały się ulokować tu swój biznes. Takie marki jak Mercedes, Lufthansa, General Electric czy LG to absolutna czołówka w skali światowej. Nasza nowa kampania promocyjna to jasny sygnał dla inwestorów – samorząd Dolnego Śląska wie jak skutecznie współpracować z biznesem – mówi wicemarszałek Iwona Krawczyk
W ramach kampanii powstały m.in. nowa strona internetowa dedykowana przedsiębiorcom, film promocyjny, informator gospodarczy, a także darmowe aplikacje multimedialne do ściągnięcia na telefon.
Trzy z nich powstały technologii VR, czyli wirtualnej rzeczywistości. Mogą z nich korzystać zarówno użytkownicy systemu android, jak i iOS (Apple).
Nowe, darmowe aplikacje
Pierwsza z nich to galeria wysokiej jakości zdjęć wykonanych w technologii 360o, prezentujących potencjał zaplecza naukowo-badawczego regionu oraz wybrane atrakcje turystyczne. W aplikacji znajdują się zdjęcia ukazujące m.in.:
- Centrum Symulacji Medycznej Uniwersytetu Medycznego
- Wrocławskie Centrum Badań EIT+
- Narodowe Forum Muzyki
- Wrocławski Park Technologiczny
- Port Lotniczy we Wrocławiu
- Halę Stulecia
- Starą Kopalnię w Wałbrzychu
- Uzdrowisko Lądek-Zdrój
Druga aplikacja to wirtualny spacer, czyli 25 obiektów z całego regionu, które możemy zwiedzić spacerując w wirtualnej rzeczywistości. W aplikacji znalazły się pomieszczenia należące m.in. do:
- Wrocławskiego Centrum Badań EIT+,
- Wrocławskiego Parku Technologicznego,
- Centrum Symulacji Medycznej Uniwersytetu Medycznego,
- Klinice Kardiochirurgii Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego we Wrocławiu,
- Politechniki Wrocławskiej,
- Starej Kopalni w Wałbrzychu,
- Dolnośląskiego Parki Innowacji i Nauki
Dodatkowo w pomieszczeniach odzwierciedlonych w spacerze zamieszczono tzw. hot-spoty, czyli miejsca w których użytkownik może zobaczyć szczegóły dotyczące danego urządzenia. W zależności od materiałów opracowanych przez daną jednostkę, hot-spoty prezentują jak wyglądają wybrane urządzenia, a także jak działają.
Trzecią aplikacją jest galeria oraz 8 filmów promocyjnych (stworzonych w technologii 360 stopni) pokazujących firmy działające w strefach ekonomicznych, ale również w centrach badawczo-rozwojowych regionu oraz gospodarcze wykorzystanie obiektów turystycznych. Każdy z filmów powstał wg indywidualnych koncepcji wypracowanych wspólnie z pokazanymi w nich podmiotami. W aplikacji znajdziemy filmy prezentujące:
- Wałbrzyską Specjalną Strefę Ekonomiczną Invest-Park
- Legnicką Specjalną Strefę Ekonomiczną
- Kamiennogórską Specjalną Strefę Ekonomiczną Małej Przedsiębiorczości
- Wrocławskie Centrum Badań EIT+
- Wrocławski Park Technologiczny
- „Życie nad Odrą” - wykorzystanie nabrzeży Odry we Wrocławiu
- „Czas wolny” gdzie m.in. skaczemy na bungee, lecimy nad Zalewem w Zagórzycach Śląskich, czy zamkiem Grodziec
- „Dolny Śląsk jeśli chcesz więcej” czyli tzw. teaser zachęcający do obejrzenia wszystkich filmów i poznawania regionu.
Czwarta aplikacja to multimedialny informator gospodarczy. Znajdą się w nim wszystkie najnowsze i najświeższe informacje o gospodarce regionu, jak również profile i opisy gmin, uczelni wyższych, a przede wszystkim dolnośląskich przedsiębiorstw. Z założenia wpisanie profilu do aplikacji będzie dla wszystkich przedsiębiorców z Dolnego Śląska całkowicie bezpłatne. Przyszłe działania promocyjne będą zmierzały do tego, aby aplikacja stała się popularnym narzędziem do wyszukiwania przedsiębiorstw w regionie, zarówno przez mieszkańców jak i potencjalnych inwestorów i partnerów biznesowych.
Nowa strona www
Równie istotnym narzędziem służącym osiągnięciu celu jest uruchomiona w styczniu tego roku strona poświęcona gospodarce Dolnego Śląska. Pod adresem www.gospodarka.dolnyslask.pl znajdują się informacje dotyczące wszystkich aspektów gospodarki regionu, opisy atutów i mocnych stron, jak również profile gmin i uczelni wyższych. W kolejnej fazie, strona i multimedialny informator gospodarczy będą się wzajemnie uzupełniać. Komplementarność tych dwóch narzędzi będzie szczególnie widoczna w zakresie profili firm z regionu. Ponadto za pośrednictwem strony prowadzone były nabory firm na branżowe targo CeBIT, IFA oraz CIFIT, a w przyszłości będzie to również narzędzie do rejestracji udziału w innych wydarzeniach organizowanych przez urząd marszałkowski.
Projekt promowany jest podczas najważniejszych, międzynarodowych branżowych targach takich jak obywający się w Hanowerze CeBIT 2018, berlińskie IFA 2018 czy organizowany w chińskim Xiamen CIFIT 2018. To między innymi podczas tych wydarzeń Dolny Śląsk prezentuje swoją ofertę biznesową skierowaną do przedsiębiorców z całego świata.