Nowe konta dla przedsiębiorców!
Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozpoczął wysyłkę 3,7 mln listów do przedsiębiorców. W korespondencji znajdzie się przypisany do każdej firmy, indywidualny dla każdego płatnika składek numer rachunku do wpłat. Cała wysyłka będzie odbywała się w trzech turach.
Rzecznik prasowy ZUS poinformował, że pierwsza partia listów już powinna trafiać do przedstawicieli firm. Wysyłkę kolejnych zaplanowano na 9-13 i 16-20 października. Nowy numer rachunku będzie stosowany od nowego roku, jego końcówka to numer NIP przedsiębiorcy.
Jeden przelew do ZUS na indywidualny rachunek płatnika zastąpi trzy lub cztery dotychczasowe - kierowane na poszczególne rodzaje składek: na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych i ewentualnie na Fundusz Emerytur Pomostowych. Zakład sam rozdzieli kwotę na poszczególne składniki, albo zaliczy na zadłużenie, które ma płatnik.
Ważne!
Jeśli przedsiębiorca nie otrzyma takiego listu do grudnia 2017 roku, należy zgłosić się do oddziału ZUS. To istotne ponieważ od stycznia przyszłego roku stare numery rachunków nie będą już działały. Bez nowego numeru rachunku nie będzie można od 1 stycznia 2018 r. opłacić składek - przypomina rzecznik ZUS.
Źródło: wnp.pl