Wakacje na Dolnym Śląsku
Koronawirus sprawił, że w tym roku wielu z nas nie wybierze się na zagraniczne wakacje. Powody – pandemia, obawa przed dalekimi podróżami. Na Dolnym Śląsku rozpoczęła się kampania promująca urlopy i krótki wypoczynek w naszym regionie.
Turystyka jest jedną z tych branż, które najsilniej odczuły negatywne skutki pandemii koronawirusa. Warto zauważyć, że jest to jednocześnie branża, która od lat znacząco wpływa na funkcjonowanie Dolnego Śląska, kreując zatrudnienie, ale też rozwój regionalny. Właśnie dlatego tak ważne jest wsparcie dolnośląskiej turystyki – mówi marszałek, Cezary Przybylski.
Dochody branży turystycznej w Polsce w ostatnich miesiącach drastycznie zmalały. Według badań Urzędu Statystycznego w kwietniu z turystycznych obiektów noclegowych skorzystało 86,4 tys. turystów, którym udzielono 326,2 tys. noclegów. W porównaniu z kwietniem ubiegłego roku było to mniej odpowiednio o 96,5% i o 94,5%! Spadek liczby turystów odnotowano również w maju. Według szacunków liczba osób korzystających z noclegów w porównaniu z analogicznym miesiącem roku ubiegłego była niższa o ok. 88,1%.
Już w maju wiedzieliśmy, że:
- 87% Polaków zdecydowało, że swoje wakacje spędzi w Polsce;
- 59% planujących wyjazd chce spędzić urlop w regionie innym, niż mieszka;
- 69% doceni miejsca, w których możliwe jest zachowanie społecznego dystansu
Branża turystyczna potrzebuje dziś wsparcia i każdy może dołożyć do niego cegiełkę. Hotele, pensjonaty, restauracje, muzea, lokalne atrakcje – aby wesprzeć region trzeba go… po prostu odkryć. Warto wyjechać z miasta, by zobaczyć więcej, bo przecież Dolny Śląsk to województwo z największą liczbą zabytków w Polsce i przyrodą, która oferuje niezapomniane widoki.
ODWIEDŹ MIEJSCA NIEZDOBYTE! – bilbord promujący obiekty obronne, m.in. Twierdzę Srebrna Góra – największą niezdobytą twierdzę górską w Europie
To tutaj przeplatają się losy dawnej i współczesnej wojskowości – od konfliktów toczonych przez armię pruską po II wojnę światową. Niesamowita historia łączy się z atrakcjami w okolicy, m.in.:
- Srebrna Góra jest świetną bazą wypadową w zachodnią część Gór Bardzkich i wschodnią część Gór Sowich
- Trasy na terenie Srebrnej Góry są częścią Strefy MTB Sudety, która jest największym i pierwszym w Polsce systemem górskich tras rowerowych o łącznej długości 550km.
- Ekstremalne przejazdy na linach 570 metrową trasą wśród drzew i historycznych murów, a wszystko to z widokiem na najpiękniejszą panoramę gór sowich i bardzkich.
KOLEJ NA ZABYTKI – czyli promocja Dolnośląskiego Szlaku Zabytków Techniki, na którym znajduje się aż 20 nietuzinkowych miejsc wartych odwiedzenia, m.in. Muzeum Kolejnictwa na Śląsku w Jaworzynie Śląskiej, Muzeum Papiernictwa, Muzeum Motoryzacji, Huta Szkła Kryształowego Julia, Kopalnia Złota w Złotym Stoku, Muzeum Powozów Galowice, Hydropolis, czy Kopalnia Uranu Kletno
ZNAJDŹ SWOJĄ TRASĘ – malownicze ścieżki i trasy rowerowe na terenie Dolnego Śląska
DAJ SIĘ OCZAROWAĆ – promująca dolnośląskie zamki, m.in. Zamek Czocha
THE MOST BEAUTIFUL – ukazujący Wrocław – miasto mostów
MAMY ŚWIETNE WIDOKI NA PRZYSZŁOŚĆ – ukazujące walory turystyczne rejonów górskich i podgórskich, m.in. Karkonosze
NA ZDROWIE! – przypominający, że to właśnie na Dolnym Śląsku jest najwięcej miejscowości uzdrowiskowych w Polsce
BĄDŹ ZDRÓW JAK RYBA – przedstawiający Stawy Milickie – największy w Europie kompleks stawów rybnych
ZGŁĘBIAJ TAJEMNICE – zachęcającej by zajrzeć nieco głębiej… np. do Jaskini Niedźwiedzia w Kletnie – jednej z najdłuższych i najgłębszych jaskiń w Polsce
To tylko kilka przykładów atrakcji którymi możemy się pochwalić. Takich miejsc w regionie mamy oczywiście więcej. Liczymy na to, że zwiedzając te promowane podczas kampanii, nasi goście odkryją pozostałe, a zapewniam, że każdy znajdzie u nas coś dla siebie – dodaje Paweł Wybierała.