Wirus w mBanku!
W nowej, zainfekowanej wersji oprogramowania przy logowaniu do aplikacji mobilnej pojawia się komunikat o konieczności potwierdzenia tożsamości numerem telefonu.
Po naciśnięciu przycisku „kontynuuj" użytkownik proszony jest o podanie wygenerowanego kodu PIN, który przychodzi w wiadomości SMS oraz loginu i hasła do serwisu transakcyjnego.
Bank w oficjalnym komunikacie zaleca zachowanie ostrożności i przypomina, że w autentycznym procesie logowania nie wymaga podania identyfikatora i hasła do serwisu, nie wysyła na telefon komórkowy żadnych certyfikatów bezpieczeństwa lub innych aplikacji do zainstalowania. Nie wysyła również do klientów wiadomości e-mail zawierających link do serwisu bankowości internetowej oraz nie prosi również o wykonanie przelewów testowych.
Bank zaleca również, aby klient, który zauważył coś podejrzanego podczas logowania, natychmiast wyłączył aplikację i zmienił hasło oraz PIN do aplikacji mobilnej mBanku.
Źródło: /bankier.pl