Jak pracuje PRK w Starostwie Powiatowym?
Ludzie, którzy miewają kłopoty ze sprzedawcami, często nie wiedzą, gdzie się zwrócić. Istnieje racja i punkt widzenia sprzedającego i racja i punkt widzenia kupującego. Oczywiście, kupujący jest zawsze na przegranej pozycji, bo za towar zapłacił, a nie może go użytkować, bo jest niesprawny. Wysyła go więc do serwisu, a tam czasem twierdzą, że wady nie widzą. I robi się pat.
Dobrze wtedy wiedzieć na czym polega różnica pomiędzy rękojmią a gwarancją.
Korzystając z gwarancji nie tracisz uprawnień z tytułu rękojmi. I na odwrót. Korzystając z rękojmi nie tracisz uprawnień z tytułu gwarancji. Czyli składając reklamację u sprzedawcy, bez względu na jej wynik, kolejną reklamację możesz złożyć u producenta.
Gwarancja zobowiązuje do naprawy sprzętu na warunkach w niej określonych. Co jednak, gdy serwis kilka razy naprawia i nie jest w stanie usunąć wady?
Wysyłasz przedmiot do Warszawy 3 razy i wraca dokładnie taki sam. Serwis szeroko rozpisuje się o tym, co wymienił, w konsekwencji okazuje się , że nie wymienił nic. W takich przypadkach klient bywa bezsilny. I często nie wie, co zrobić.
Dobrym pomysłem jest wtedy zwrócenie się do Powiatowego Rzecznika Konsumentów działającego w Starostwie Powiatowym w Złotoryi.
Pani , która zajmuje się petentami, jest nie tylko kompetentna i otwarta na klientów, ale także życzliwa. Powie ktoś: normalne, tak być powinno. Może i tak, ale człowiek tak często obija się o mur w różnych urzędach, że takie oczywiste to wcale nie jest. Bezcenne jest, gdy rozemocjonowany złym traktowaniem klient, może otrzymać wsparcie i mieć poczucie, że jest ktoś, kto doradzi, jak z tej sytuacji wybrnąć.
Nie wiem, jak zostanie załatwiona sprawa, o której piszę, ale Pani rzecznik gratuluję podejścia do klienta.